natur

Markedsføring og PR i 2024

Foto: Frederik Sørensen

Her samler vi vores markedsføring- og PR aktiviteter for 2024

Markedsføring

Vores markedsføringsaktiviteter og kampagner er i fuld gang på vores markeder.

Primære markeder

Primær Marked

 

Potentielle markeder

potentielle markeder

 

Sekundære markeder

Sekundære markeder

 

En ny omfattende analyse opdeler turisterne på nærmarkederne i seks forskellige segmenter. Fire segmenter har særligt potentiale for Danmark, og i 2024 vil Enjoy Nordjyllands markedsføring være rettet mod dem. 

  • Natur- og friluftsturisterne
  • De samvittighedsfulde familier
  • Storby- og kulturturisterne
  • Livsnyderne

Se segmentbeskrivelserne her.

Det sker med udgangspunkt i tværgående hovedtemaer: 

  • Kunst og kultur i verdensklasse 
  • Storslåede naturoplevelser
  • Børnenes Nordjylland 
  • Gastronomi 
  • Shopping 
  • Jul 

Kreativer og budskaber er udarbejdet, så vi kommer hele vejen rundt i forhold til de forskellige målgruppers præferencer og rejsemotiver. Det er selvfølgelig også strategisk udvalgt på baggrund af forskellighederne i rejsemotiver fordelt på markederne. 

Kampagnespor 2024

Alle kampagnespor kombinerer forskellige stjernedestinationer og tværgående temafortællinger med de relevante målgrupper og markeder. På denne måde matcher vi de rette produkter og budskaber med de mest værdifulde modtagere.

  1. Always on
  2. Giv hverdagen en pause
  3. Soft outdoor
  4. Børnenes Nordjylland
  5. Oplevelsesprofiler
  6. Udvikling

Vi vil herunder gå i dybden med de forskellige kampagneaktiviteter, målgrupper, medievalg samt fremvise nogle udsnit af resultaterne fra de enkelte kampagner.

God læsning! 

* Kampagneoverblikket bliver løbende opdateret.

always on

Formål: Destination NORD skal være i potentielle gæsters bevidsthed hele året rundt, for danskerne er altid i inspirationsmode. Samtidig fortsætter vi højt fokus på dagsturisme & weekendophold, gennem aktuelle & konkrete markedsføringsindsatser, der kan igangsættes agilt. 

Marked Hovedstadsområde, Midtjylland & Nordjylland Budskab Inspirerende, sæsonbetonede indhold og konkrete begivenheder/events & oplevelser 
Timing Året rundt  Kanaler SoMe, Website, Google Display, Google Search, nyhedsbrev 
Målgruppe Børnefamilier & par uden børn    

Eksempel på lokal synlighed 

Periode: hele året

Kanaler: Skagenavis.dk, Sæbyavis.dk og Kanalfrederikshavn.dk

events

 

Magasin 

Årlig udgivelse af tysk og dansk magasin 

Magasin

 

Effektiv Meta-kommunikation via. Facebook & Instagram

Formålet har været at informere og inspirere, tiltrække gæster til Nordjylland ved at præsentere spændende turistforslag og skabe relevant trafik, hvilket øger kendskabet til Destination Nords mange facetter.

Målgruppe: Natur- og friluftsturisterne, Livsnyderne, De Samvittighedsfulde Familier og Storby- og Kulturturisterne.

Kanaler: Instagram og Facebook.

Kreativere: Annoncer, Opslag, Reels og Stories.

Et eksempel på et kreativt indhold, der har klaret sig særligt godt, er en reel fra den 4. april 2024, under navnet "Gotta Love Spring in Denmark". 

Denne reel har opnået en rækkevidde på 155.384 og 172.414 eksponeringer, samt en imponerende præstation med 137.864 afspilninger, en gennemsnitlig afspilningstid på 5 sekunder og 3.354 interaktioner.

Resultatet er særdeles flot for en reel, der humoristisk tager udgangspunkt i de uforudsigelige vejrforhold i Danmark. Dette viser, at en humoristisk og til dels mere afslappet tilgang kan være effektiv til at drive trafik. Med denne reel har vi ikke kun formået at engagere vores primære målgruppe, men vi når også i stigende grad ud til de 18-44-årige.

 

Giv hverdagen en pause

Formål: For at understøtte helårsturismen sætter vi fokus på den tiltrængte pause fra hverdagen over for de voksne par og venner/veninder.

Marked Danmark, Norge og Sverige  Budskab Hele destinationen, konkrete oplevelser, aktiviteter + overnatningssteder, der passer til målgruppen.
Timing Skuldersæson (Mar-Maj & Sep-Nov) og før sommersæsonen (Aalborg) Kanaler SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers
Målgruppe Livsnyderen og par uden børn    

Norge

Shoppingkampagne

Foto:Destination NORD

Kampagne med fokus på shopping 

Målgruppe: Storby og kultur turister, de samvittighedsfulde familier & livsnydere 

Timing: uge 10 

Formål: At tiltrække norske gæster til Aalborg ved at fremvise shoppingmuligheder med særligt fokus på Aalborg Storcenter, Salling og Friis Shoppingcenter.

Kanal: META

Landingsside: Fantastisk ferie i "Den lille storby" Aalborg 

Kreativer: 2 reels videoer & stills 

Resultater 

2.133.327 impressions 

1,08% kliks 

662.093 rækkevidde

Sommer i Aalborg 

Målgruppe: Natur og friluftsturisterne, Livsnyderne, De Samvittighedsfulde Familier og Storby og Kulturturister.

Kanaler: Facebook, Instagram, YouTube og Snapchat. 

Resultater: 

META: kampagnen leveret 762.965 ThruPlays, 1,6 mio. impressionsog en frekvens på 5,73. Reach hedder 281.189. VTR er 47,35% og altså et godt stykke over estimatet (34 %)

YouTube: 758.870 impressions, samt 469.476 views. VTR på 61,87% hvilket er flot over benchmark (50%)

Snapchat: 900.000 impressions, 347.838 15 secondsvideo view. Frekvens for kampagnen er 5,24 og derved hedder reach169.376. VTR (15 secondvideo views/impressionsx 100) ender på 39,12%. Til sammenligning er benchmark for 2023 16,61%, og det er derved en rigtig flot VTR.

annonce

Foto:Destination NORD

Digital advertorial 

Artikel: https://www.vg.no/annonsorinnhold/visitdenmark/destinasjon-nord/ 

Formål: Øge kendskabet til Destination NORDs mange facetter, herunder småbyer, større byer, kultur, natur og gastronomi.

Målgruppe: Livsnyderen, Natur- og friluftsturisterne, De samvittighedsfulde familier og Storby- og kulturturisterne

Resultater: CTR på 0,23%, visninger 95 403, læsetid på 72 sekunder. 

Annoncer

Foto:Destination NORD

Influencer

Malinn Nesvoll besøgte Destination NORD, og lagde stories ud på Instagram og Snapchat.

Timing: slut maj

Følgere: 63 tusind

Resultater: kommer senere 

Influencer Malin Nesvoll

Foto:Malin Nesvoll

Color line annonce

Foto:Color Line

Ferie for to i Nordjylland

VDK samarbejde med Color Line

Målgruppe: par uden børn, veninder

Timing: forår

Kanaler: radio, print og digital annoncering 

Meta carousel ads. 

Målgruppe: Natur- og friluftsturisterne, Livsnyderne, De Samvittighedsfulde Familier og Storby- og Kulturturisterne.

Formål: At tiltrække norske gæster til Nordjylland ved at fremvise turforslag og skabe relevant trafik, for at øge kendskabet til Destination NORDs mange facetter. 

Kanaler: Instagram og Facebook.

Kreativere: 3x carousel, herunder Miniferie på Læsø, Weekendtur til Aalborg eller Skagen

Resultater:
Kampagnen har leveret 38.100 linkklik, hvor Facebook stod for 80% af rækkevidden og Instagram for 20%. Det viser, at Facebook stadig er en vigtig platform til at drive trafik.

CTR ender på 0,94%, hvilket også er højere end forventet. Det vurderes derfor, at kampagnen har vakt en interesse blandt segmenterne, så de har klikket videre ind på hjemmesiden.

Det bedst performende kreativ var Skagen-carousel til natur- og friluftsturist-segmentet.

Weekendtur til Nordjylland

Foto:Destination Nord

Jul kampagne 

Målgruppe: Livsnyderne og Storby- og Kulturturisterne.

Formål: At tiltrække norske gæster til Nordjylland ved at fremvise turforslag og skabe relevant trafik, for at øge kendskabet til Destination NORDs mange facetter i forbindelse med Julen 2024

Kanaler: Facebook og Instagram. 

Kreativere: Julestemningsvideoer + guides.

Resultater:
Kampagnen har genereret 23.573 linkklik, med en CTR på imponerende 1,71 %, hvilket er markant højere end forventet. Dette niveau for CTR på Meta-platformen er sjældent set og understreger kampagnens stærke præstation.

Det vurderes, at kampagnen har formået at vække betydelig interesse blandt de udvalgte segmenter, hvilket har ført til en høj klikrate ind på hjemmesiden. Livsnyder-segmentet har leveret den højeste CTR på 1,76 %, mens Storby- og Kulturturisterne opnåede en ligeledes imponerende CTR på 1,67 %.

Det mest effektive kreative indhold har været "Jul i Skagen" målrettet Livsnyderne. Generelt har kampagnen dog leveret en bemærkelsesværdig præstation med en usædvanligt høj performance på tværs af segmenterne.

Nordjylland the land of every day wounder

Foto:Destination Nord

I år har Stena Line markedsført 'Jul i Nordjylland' gennem både digitale og trykte annoncer. Dette inkluderer blandt andet denne trykte annonce.

Nordjylland the land of every day wounder

Foto:Stena Line

Sverige

Danish Zen 

Formål: Kampagnens formål har været at præsentere Destination Nord for et svensk publikum og tiltrække flere besøgende i 2024. Ved at udvide målgruppen til både børnefamilier og par med interesse for natur og kultur sigter man mod at vende den negative trend fra de seneste år. Indsatsen understøttes af aktiv pressearbejde i Sverige.

Periode: kampagnestart i uge 12 

Målgruppe: Samvittighedsfulde familie (både familie og par og venner)

Mål: Consideration og engagement 

Kanaler: Radiokonkurrence, SoMe, landingsside, print advertorial, digital adverstorials og VDKs nyhedsbrev 

Landingsside: https://www.visitdenmark.se/danmark/resmal/jylland/nordostkusten 

Native artikler: 

Artikler med fokus på børnefamilierNiklas Ekstedst Nordjylland

Link til GP

Link til Alingsås tidning

Link til Hallansnyheter

Link til Hallandsposten

Link til TTELA

Link tiil Bohuslänningen

Link til GP

Link til Alingsås tidning

Link til Hallansnyheter

Link til Hallandsposten

Link til TTELA

Link til Bohuslänningen

Resultater på META

  • 8,2 mio. impressions 
  • 990.000 post engagements 
  • 1,1 mio i reach 

Print advertorial 

Hallandsposten, Hallandsnyheter, Allingsås tidning, TTELA, Bohuslänningen, 
halvsida 23/3

  • Rækkevidde: 241 000

Göteborgsposten helsida 23/3

  • Räckvidd: 229 000

Digitale advertorials 

Kampagnen opnåede 17.414 sidevisninger, hvoraf 16.500 var estimerede købte klik. Læsetiden for indholdet om Østlige Nordjylland var 51 sekunder, mens artiklen om Niklas Ekstedt havde en gennemsnitlig læsetid på 83 sekunder (over 2 minutter i HN). Benchmark for læsetid hos Stampen er 50-60 sekunder, hvilket gør resultaterne konkurrencedygtige. Derudover blev kampagnens puffvisninger registreret til 6.997.460, med en CTR på 0,24 %.

Kreativer sverige 2

Foto:VDK

Kreativer sverige

Foto:VDK

Influencer samarbejde

Fanny Josefine Ahlfors og hendes partner Patrik Widell har, I et betalt samarbejde med VisitDenmark, besøgt vores smukke destination Nordjylland og hærvejen

Målgruppe: Natur- og friluftsturisterne, Livsnyderne, De Samvittighedsfulde Familier og Storby- og Kulturturisterne.

Formål: At tiltrække Svenske gæster til Nordjylland ved at fremvise turforslag og skabe relevant trafik, for at øge kendskabet til Destination NORDs mange facetter, herunder småbyer, større byer, kultur, natur og gastronomi.

Kanaler: Instagram, som bonus, Snapchat og YouTube 

Kreativere: To opslag blev delt på Instagram med temaerne 'Nord' og 'Jyllands hjerte'. Som en bonus delte Fanny og hendes partner også deres tur rundt i Nordjylland på Snapchat og YouTube.

Resultater:

  • Instagram: 
    Kampagnen genererede 34.460 visninger og 1.000 engagementer, hvilket resulterede i en engagementrate på 3,5%. Selvom rækkevidden var lavere end forventet, er den høje engagementrate en positiv indikator.
  • Snapchat
    Samlet leverede kampagnen 389.000 visninger. Fanny opnåede et gennemsnit på 174.000 visninger pr. opslag, mens hendes partner Patrik fik 215.000 visninger. Samlet set en stærk præstation på denne platform.
  • Youtube 
    Kampagnen nåede 1.579 visninger og genererede 80 engagementer, hvilket gav en engagementrate på 5%. Selvom antallet af visninger var lavere end ønsket, er engagementet solidt. Det forventes, at visningerne vil stige, da videoen kun har været tilgængelig i to uger.

Samlet Resultat:
I alt nåede kampagnen 427.000 visninger på tværs af platformene med en gennemsnitlig engagementrate på 3,7%. Feedbacken fra seerne har været ekstremt positiv og langt over de forventede benchmarks, hvilket gør kampagnen til en meget vellykket investering i Fannys kanaler!

Nordjyllands Hjerte, samarbejde m. Fanny Josefine Ahlfors

Foto:Fanny Josefine Ahlfors og Patrik Widell

Danmark

Giv hverdagen en pause med fokus på gastronomi

Formål: At tiltrække voksne par, herunder venner og veninder, til vores destination i skuldersæsonen. 
Timing: Kysten, Skagen og Læsø: april-juni og august-oktober // Aalborg: Juli og evt. de første uger af august.
Målgruppe(r): Voksne par herunder venner og veninder.

Forårskampagnen fokuserede på at ramme Rasmus Palsgårds 41,6 tusind Instagram-følgere, hvor demografi og interesser stemmer overens med den gastronomiske fortælling fra Nordjylland. Dette blev understøttet af guides til Skagen, Aalborg, Sæby og Nordjylland generelt, publiceret på Enjoy Nordjylland.

Efterårskampagnen inkluderede advertorials på Migogkbh.dk, der når en relevant målgruppe, samt et konkurrencesamarbejde med Københavns Lufthavn. Samarbejdet fremhævede Nordjyllands tilgængelighed via direkte flyruter fra København og understøttede kampagnens budskaber.

Guides: 
Madanmelder Feinschmeckerens guide til Nordjylland | Enjoy Nordjylland
Feinschmeckerens guide til Skagen | Enjoy Nordjylland
Feinschmeckerens guide til Aalborg | Enjoy Nordjylland
Feinschmeckerens guide til kystbyen Sæby | Enjoy Nordjylland

Rasmus Palsgård

Foto:Rasmus Palsgård

Soft outdoor

Formål: Vi sætter vores natur forrest i fortællingen og taler til de outdoor-elskende nærmarkeder. 

Marked Danmark, Tyskland & Holland Budskab I Holland eksempelvis er camping fokus samt det at være aktiv i naturen omkring den milde kyst. I Tyskland er det med fokus på børnefamilier, hvor naturen er det store trækplaster. 
Timing Skuldersæson (forår & efterår) Kanaler SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers. 
Målgruppe Den samvittighedsfulde familie samt natur-og friluftselskerne     

Nederlandene

Formål: Destination Nord vil gerne inspirere og informere primært informere hollandske familier med børn samt voksne par om feriemuligheder i destinationen i foråret samt sensommer i 2024.  Dette gøres via en native branding kampagne ved mediehuset DPG, på deres største nyhedskanal nu.nl.

Målgruppe: samvittighedsfulde familie, natur- og friluftsturisterne samt livsnyderne

Mål: Consideration

Landingssider: VDK og Enjoy Nordjylland

Resultater

Burst 1 (uge 3-8)

Total Reach i prioriterende målgruppe: 3.959.675

Total pageviews: 18.321

Burst 2 (uge 23-26)

Total Reach i prioriterende målgruppe: 4.485.998

Total page views: 15.581

holland kampagne

Foto:DN

e-magasin

Foto:nu.nl

Holland kampagne

Foto:VDK

E-magasin

Som en del af indsatsen med mediehuset DPG og deres største nyhedskanal nu.nl er der lavet et e-magasin, som omfavner 12 destinationer i Danmark. Se hele e-magasinet her.

Medie: nu.nl

Timing: 26. januar - slut juli

Resultater

E-magasinet har performet over mediehusets benchmark.

  • 68.256.759 impressions
  • 330.645 visits, og en average page-views af 1,5 side, så er det 494.265 antal pageviews i total.
  • Average time spent er 1 minut og 16 sekunder på mobil. 

Kampagnenavn: : Camping kampagne Holland 2024

Formål: Campingindsatsen har til formål at inspirere og informere hollandske campister om campingmulighederne i danmark og mere specifikt hos indsatsens deltagende destinationen i 2024. Dette gøres via en online branding videokampagne i kombination med en native branding kampagne ved mediehuset dpg, på deres forskellige online platforme.

Målgruppe: samvittighedsfulde familie, natur- og friluftsturisterne samt livsnyderne

Mål: At øge kendskab og skabe kvalitative trafik til indsatsens fælles kampagneside på visitdenmark.nl

Resultater

Burst 1 (uge 4-8)
Kampagnen har været aktiv på både Facebook og Instagram og var primært målrettet natur- og friluftsturister samt SIT-camping i hele Nederlandene. Samlet set har viopnået 23,6 mio. impressions og et reach på 2,7 mio. personer - Dette vurderes som en solid og stabil præstation gennem hele kampagneperioden.

Burst 2 (uge 23-26)
Kampagnen har været aktiv på både Facebook og Instagram og var primært målrettet natur- og friluftsturister samt SIT-camping i hele Nederlandene. Samlet set har viopnået 2,8 mio. Impressions. Frekvens er på 3,98 og derved er reach på ca 717.000 personer.

Camping kampagne Holland 2024

Foto:Visit Denmark

Tyskland

Tidsperiode: 25.03-30.07.2024

Målgruppe: par uden børn (40+) familier (campister) par og familier 18-50 år (bæredygtighedsdrevne)

Kampagnemål: Awareness & consideration 

Interesser: camping, aktiv, outdoor, grøn, bæredygtighed, spend time in nature

Geografi: Schleswig-Holstein, Hamburg, Bremen, Niedersachsen, Nordrhein-Westfalen, Berlin og Brandenburg.

Kanaler: Online kampagne, digitale advertorials og bloggerkooperation 

Landingpage: https://www.visitdenmark.de/daenemark/unterkuenfte/camping 

Resultater

YouTube 

1,73 mio. impressions 

990.840 views

57,13% view rate 

Pinterest 

4,55 mio. impressions 

23.294 pinkliks 

OGURY X VISITDENMARK

Foto:VDK

Børnenes Nordjylland

Formål: Vi fortsætter vores branding og markedsføring af Enjoy Nordjylland som børnefamiliernes fortrukne feriested. For med stærke børneattraktioner ser vi et stort potentiale for at gøre destinationen til det oplagte feriested for børnefamilier. 

Marked Danmark, Norge, Tyskland & Sverige Budskab Vi kombinerer den milde, børnevenlige kattegatkyst med de talrige store og små børneoplevelser, der findes i Børnenes Nordjylland. 
Timing Før sommerferien og efterårsferien (afhængigt af hver marked) Kanaler SoMe, Webside, Nyhedsbrev, Google Display, YouTube, partnerkanaler, OOH, influencers. 
Målgruppe Den samvittighedsfulde familie     

Tyskland

Tidsperiode: 26.2-17.3.2024

Målgruppe: De samvittighedsfulde familier og natur- og friluftsturisterne 

Kampagnemål: primært awareness

Kanaler: YouTube og Instagram 

Lnadingsside: https://www.enjoynordjylland.de/nordjutland/reiseplanung/mit-den-kindern-nach-nordjuetland 

Resultater

YouTube 

2,5 mio. impressions 

1,1 mio. videoviews 

42,64 % viewrate 

META 

11,9 mio. impressions 

0,97 % CTR (over benchmark)

Tyskland Kampagne

Foto:Destination NORD

Norge

Familieferie i Nordjylland 

VDK samarbejde med FjordLine 

Målgruppe: Børnefamilier 

Kanaler: radio, print og digital advertorial 

Familie norge

Foto:Fjordline

Oplevelsesprofiler

Formål: For byerne Frederikshavn og Aalborg samt kommunerne Læsø og Brønderslev er vi i gang med at udvikle et nyt kommunikations- og kampagnekoncept til brug internationalt, som bygger på forudgående arbejde fra aktører samt en stor turistundersøgelse. 

Marked Internationale nærmarkeder Budskab TBD
Timing Forår 2024 Kanaler TBD
Målgruppe TBD. VDK's segmenteringsmodel     

Frederikshavn

Brønderslev

Læsø

Aalborg

udvikling

Formål: Henover året arbejdes der løbende på produktudvikling samt paraply-indsatser, der kan samle aktører og skabe en fælles tematisk kampagneindsats. 

Marked Internationale nærmarkeder Budskab TBD
Timing Løbende 2024; Julekampagne 2024 Kanaler TBD
Målgruppe Afhængig af projekt    

SUP & Vand Festival 

Kanaler / platforme / medier: Web, Meta, NT skærme, AAK skærme, Annoncer i lokal aviser, Nyhedsbrev, Magasin – Oplev Nordjylland.

Målgruppe(r): Bred målgruppe i Nordjylland samt Midtjylland. Ekstrem lokal målgruppe i de enkelte byer, både turister og lokale.

Landingsside: SUP & Vand Festival på Nordjyllands Østkyst | Enjoy Nordjylland 
 

SUP og Vand Festival

Foto:Destination NORD

Sæby Købstadsjubilæum 

Formål: At engagere lokale til at tage del i fejringen – både før på SoMe og på dagen for jubilæet 10. august. Vi skal gennem markedsføring fortælle lokale, regionale og midtjyder, at Sæby har 500 års jubilæum og tiltrække gæster til at tage del i fejringen på dagen.

Kanaler / platforme / medier: META, lokalaviser, skærme i NT. 

Målgruppe(r): Lokal målgruppe i Sæby. Bred målgruppe i Nordjylland samt midtjylland.

Kreativer: Videoen skal bruges som promovering/branding af Sæby i forbindelse af deres 500 års Købstadsjubilæum. Hele byen samles i dagene omkring 10. august med en masse events.

Resultater: Mange visninger i forhold til budgettet, og stor opbakning på de sociale medier. Der er mange reaktioner på indholdet, hvilket vidner om stor nysgerrighed. 

  • Visninger: 380.890
  • Unikke visninger: 89.095
  • Kliks: 5.845
  • Reaktioner (likes, haha, love): 1.493

Presse

Vi arbejder målrettet med gæstevendt PR og presse i Danmark, på primære-, sekundære- og fokusmarkeder. Der vil løbende blive opdateret med udvalgte presseindsatser. 

Tyskland

 Sächsische Logo

Foto: Sächsische Logo

Sächsische Zeitung

Artikel om Læsø med fokus på tang- både som tagbelægning og delikatesse. 

Visit Denmarks pressemeddelelse om Palmestranden i Frederikshavn 

  • Sæsonåbning 
  • 20 års jubilæum 
Palmestranden

Foto:VDK

wanderfolk

Foto:wanderfolk

Wanderfolk.de

Blogindlægget om Nordjylland på Wanderfolk fremhæver Skagen og Frederikshavn som en unik destination med naturoplevelser som Grenen, Råbjerg Mile og Bangsbo, samt gastronomiske højdepunkter såsom Møllehuset, Skagens Fiskerestaurant, Restaurant Holger mm. 

Læs blogindlægget her 

  • Wanderfolk vandt en 1. plads som, Top-outdoor blog i Tyskland i 2022. 

     

Sverige

Vagabond 

Chefredaktøren for Vagabond var på forlænget weekend til Frederikshavn og Skagen, og resulterede i en fin artikel om nogle af de fine seværdigheder i området, spisesteder og overnatning. 

  • Vagabonds varemærke er rejser 
  • Vagabond er Sveriges mest besøgte rejseside 
Vagabond sverige

Foto:Vagabond sverige

Holland

Trouw Saturday Magazine: “Tijdgeest” (print): 361.000 læsere.

Trouw website (www.trouw.nl): 2.438.000 læsere per måned.

Holland PR

Foto:Holland PR

Danmark

Børsen - Danmarks største erhvervsmedie

Børsen har været på besøg i Aalborg og lavet en 36 timers guide. Guiden fremhæver både gastronomiske og kulturelle højdepunkter, såsom klassisk dansk smørrebrød på Mortens Kro, moderne arkitektur på Utzon Center, kunstudstillinger på Kunsten Museum of Modern Art, og kreative drinks på baren Nede på Jorden. Derudover præsenteres byens street art og andre unikke oplevelser, som gør Aalborg til en spændende destination for en kort ferie i Nordjylland. Læs artiklen her. 

  • Avisen beskæftiger sig med bl.a. finans, økonomi, virksomheder, investering, politik, udland, bæredygtighed og ledelse. Derudover en hel livsstilssektion med inspiration til livet ved siden af arbejdet. 
  • I andet halvår af 2021 og første halvår af 2022 havde Børsen 204.000 ugentlige læsere af print- og e-avisen. 
  • Ved udgangen af 2021 kunne Børsen tælle 81.000 abonnenter på tværs af print og digitale produkter. 
     
Børsen Aalborg

Foto:Børsen

Frankrig

Le Routard 

Le Routard er et fransk turismemagasin. Magasinet har 5.5 mill. unikke brugere pr. mdr. fra Le Routard var i Nordjylland den 27.6 - 1.7 2024. Dette kom der to flotte artikler ud af, som nævner både Musikkens Hus, Voergaard Slot, Street Art i Aalborg, Brøndums Hotel, Skagens Kunstmuseum mm. 

Forside 29.7 2024 + i nyhedsmail til 314.000 abonnenter

Læs artiklen her.

Forside den 19.8 2024

Læs artiklen her.

Frankrig presse

Foto:routard

Rebekka Schlippe
Kontakperson

Head of Marketing & Development

rs@destination-nord.dk

Birgitte Bak Aastradsen

PR & Partner Relations Manager

bba@destination-nord.dk

Sandra Kjær Enevoldsen

Marketing Manager

skj@destination-nord.dk